September favorieten | 2015

IMG_0310

Het is alweer oktober dus dat betekent dat het tijd is voor de favorieten van september. Ik heb zowel make-up als haar- en huidverzorging aan mijn lijstje toegevoegd.

Donkere kleuren zijn weer helemaal in nu de herfst van start is gegaan. Essie’s ‘In Stitches’ is een prachtige warme donkerroze herfstkleur voor op de nagels die deze herfst niet mag ontbreken in je nagellakcollectie.

 
IMG_0312_315

collage-2015-10-07_d28

Vloeibare lippenstiften zijn dé trend tegenwoordig. Bijna elk make-up merk kwam deze zomer uit met een lijn liquid lipsticks. Ook Essence was hier één van. De XXXL Longlasting Lipglosses zijn langhoudende lippenstiften met een mousse-achtige textuur die zijdezacht voelt. De helft van deze lijn is glossy en de andere helft is matterend maar zéker niet uitdrogend. De platte applicator zorgt voor een makkelijke aanbrenging van het product. De kleur die ik heb gekozen is Velvet Rose. Het is een mauve-achtige roze kleur. Helaas heeft deze collectie nog geen herfstkleurtjes maar hopelijk komt dit nog.

collage-2015-10-07_1_6a9

IMG_0329_120

De Beauty Blender is waarschijnlijk dé populairste make-up spons om je foundation of concealer mee aan te brengen, maar er bestaat gelukkig een goedkope dupe. The Real Techniques Miracle Complexion Sponge. Ik gebruik hem om mijn concealer onder mijn ogen mee te blenden en dat geeft een zeer mooi en natuurlijk resultaat. Voor ik hem gebruik, maak ik hem nat met koud water waardoor hij opzwelt en zo mijn concealer beter opneemt en mooier verspreidt.

IMG_0330

Eindelijk een concealer die een zeer lichte kleur heeft zodat zelfs de bleekste huidjes onder ons kunnen highlighten onder de ogen. De Naked Skin Concealer van Urban Decay bedekt de donkere kringen en imperfecties rond de ogen en voelt nog eens zijdezacht en licht aan. Dit is ook één van de weinige concealers die niet in de fijne lijntjes kruipt dus je hoeft deze concealer eigenlijk niet vast te zetten met een poeder. Het is wel wat aan de pricey side maar deze concealer gaat zeer lang mee.

collage-2015-10-07_2_ec5

IMG_0337_e40

Haarolie is een must voor mijn lange haren, elke dag verzorg ik er mijn puntjes mee. Er bestaan oneindig veel verschillende soorten vandaag maar laten we eerlijk zijn dat er toch maar een paar oliën echt effectief zijn en volledig doordringen in je haar zonder een vette , plakkerige laag achter te laten. En ja, helaas zijn ze duur, te duur soms. Denk maar aan de beroemde Moroccanoil, zeer goed spul, maar voor o zo onbetaalbaar. Maar ik heb dé ontdekking gedaan onlangs: Orofluido! Deze haarolie ruikt hemels naar vanille, voelt zijdezacht aan, en dringt door onmiddellijk door in mijn haar. Het glazen flesje geeft een luxueus gevoel maar is toch niet zo handig als je moet reizen. Met één flesje van 100ml doe je er ongeveer een jaar mee, je hebt niet veel nodig dus.

collage-2015-10-07_3_60d

Af en toe heb ik nog eens last van een puistje en daarom gebruik ik in mijn dagelijkse huidverzorging altijd een product die zuiverend werkt. Helaas zijn deze producten vaak enorm uitdrogend waardoor ze de huid gaan irriteren waardoor je nog meer puistjes krijgt. Mijn dermatoloog raadt mij telkens het merk La Roche Posay aan. Al tien jaar gebruik ik producten van dit merk dat speciaal voor de gevoelige huidjes is, en nog nooit kreeg ik er een rare reactie van in mijn gezicht. De Effaclar Duo + gebruik ik al een tijdje. Elke ochtend na mijn lotion en voor mijn dagcrème smeer ik het over mijn hele gezicht en het zuivert mijn huid en maakt komaf met de meeste imperfecties. Het is bovendien hydraterend en enorm mild.

IMG_0343_a56

Het begint kouder te worden en daarbij zien de lippen het eerste af. Ze worden droog en schilferen dus heb ik overal een lippenbalsem zitten. Mijn favoriet is al jaren deze van Carmex. Zeer hydraterend en verfrissend door de lichte muntsmaak.

collage-2015-10-07_4_6c2

-Essie ‘In Stitches’: €11,99 bij Kruidvat of Di Cosmetics

-Essence XXXL Longlasting Lipgloss Matt effect in 05 Velvet Rose: €2,39 bij Kruidvat

-Real Techniques Miracle Complexion Sponge: €5,99 bij Di Cosmetics

-Urban Decay Naked Skin Weightless Complete Coverage Concealer: €23,70 exclusief bij Ici Paris XL

-Orofluido Elixer: €14,50 voor 100 ml bij de kapper

-La Roche Posay Effaclar Duo +: €14,30 bij de apotheek

-Carmex Lip Balm: €2,90 bij Di Cosmetics

3 gedachtes over “September favorieten | 2015

  1. Pingback: Skincare Routine | A.M. | the beauty letters

  2. Pingback: Mijn favoriete lipbalsems | the beauty letters

Geef een reactie

