How to: Gebroken poeder herstellen

Sh*t! Dit dacht ik toen ik mijn bronzer liet vallen… Maar geen paniek! Tijdens mijn avondles make-up heb ik gezien hoe je gebroken poeder kan herstellen. Heb je dit ooit zelf meegemaakt en wil je weten hoe je het kan repareren, lees dan vooral verder.

Wat heb je nodig:

  • Gebroken poeder :'(
  • Pure alcohol of ontsmettingsalcohol
  • Tissues
  • Iets om het poeder aan te drukken bv. een muntstuk of spatel

Het eerste wat je gaat doen is de poeder helemaal verkruimelen. Dit doe ik met de platte kant van mijn spatel. Dit is een vies werkje, tissues zijn handig als je een even propere tafel wil hebben achteraf.
De kleine korreltjes kun je vervolgens mooi verdelen over de ‘pan.’

Daarna druk je het geheel weer aan. Opnieuw gebruik ik hiervoor mijn spatel, deze ontsmet ik vooraf. Stel dat je een oogschaduw breekt is een muntstukje handiger.

Daarna giet ik beetje bij beetje de alcohol erover heen én laat het even indringen! Ik wou nog verder aandrukken, maar dit zorgde voor meer gaten in het poeder. Ik moest dus opnieuw beginnen, haha.

Zo ziet het er uit als je nog eens wil aandrukken. Het ziet er nogal korrelig en vies uit, niet één geheel.

Na een tijdje waagde ik me eraan om het poeder toch glad te strijken. Zoals op de foto te zien is is het redelijk goed gelukt, op een paar gaten na. Nu is het wachten totdat de alcohol vervliegt en het geheel weer droog is.

Ik heb het poeder anderhalve dag ‘laten rusten’. En het resultaat ziet er goed uit, al zeg ik het zelf ;)

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik de bronzer heb laten vallen en heb dus het opnieuw kunnen testen. Ik heb het gevoel dat de kwaliteit niet meer hetzelfde is, het pigment is minder en er komt minder product op mijn kwast. Maar de bronzer is nog steeds bruikbaar.

Dus… niet meteen je poedermake-up weggooien als je die laat vallen ;)

Hebben jullie ooit eens een poeder laten vallen? Laat het dan weten in de comments.

Cheers!

Geef een reactie

