Halloween Make-up

(bron)

Snij die pompoenen maar, want Halloween komt eraan! Hoewel het in België niet zo populair is als in the States, vind ik het toch wel een leuk feest. Het is een leuke gelegenheid om eens zot te doen, zowel op gebied van make-up als kledij. Ik vind het geweldig hoe ze in Amerika maanden voordien al hun pak beginnen te maken, je vindt al veel inspiratie op pinterest ;).

Ikzelf ga op weekend met de ex-klasgenoten en dit jaar is het thema Halloween. Mijn kostuum heb ik al, en ik ga je tonen hoe ik me zal opmaken met zo weinig mogelijk producten.

Wat heb je nodig:

  • Vettige dagcrème (bv. blauwe pot Nivea)
  • Witte schmink
  • Make-up spons
  • Zwarte gelliner
  • Oogschaduw in rode, paarse en zwarte tinten (ik gebruik MAC Cranberry, MAC Shadowy Lady en zwarte oogschaduw uit het make-up revolution pallette)
  • Oogschaduwbasis (ik gebruik de basis van Art Déco)
  • Oogschaduwkwasten (MAC 217 & , Real techniques base shadow brush & deluxe crease brush)
  • Eyeliner kwasten (MAC 208 & 210, Real techniques fine liner brush)

Gezicht:

Als je wil dat de schmink er achteraf zonder veel moeite afwast, gebruik dan Nivea crème. Laat dit gedurende 5 minuutjes intrekken.

Maak de spons nat en schmink je gezicht volledig wit. Ik vind het mooier wanneer de schmink niet volledig dekkend is, waardoor je je huidskleur er nog door ziet.

Gelliner:

Daarna begin ik met de ooglook. Ik begin eerst met het aanbrengen van de dubbele eyeliner. Dit doe ik met een fijn penseel (MAC 210) en gelliner van Catrice. Ik maak ook een soort spinnenweb, opnieuw met een fijn penseel.

Mijn wenkbrauwen vul ik met gelliner in, misschien is het beter om met schmink te werken. De eyeliner is namelijk moeilijk af te wassen met als gevolg te donkere wenkbrauwen, haha. Ik gebruikte hiervoor een schuine eyelinerkwast (MAC 208).

Oogschaduw:

Ik breng eerst een oogschaduwbasis aan, zodat de kleuren veel intenser zijn.

Daarna breng ik met een oogschaduwkwast (MAC 217 of Real Techniques base shadow brush) een donkerrode kleur op het volledig ooglid aan(MAC Cranberry). Met dezelfde kwast neem ik de donkerpaarse kleur (MAC Shadowy Lady) en breng die aan op mijn buitenste ooghoek óók boven de rode kleur. Ik ga iets verder naar buiten, om een smokey eye effect te krijgen. Het leuke aan Halloween is dat het er allemaal niet zo toe doet, te veel oogschaduw, no problemo ;)

Ook onder mijn ogen breng ik dezelfde kleuren aan, dit doe ik met een iets fijnere kwast die eindigt in een punt (MAC 219). En in mijn binnenste ooghoek breng ik een lichte kleur aan uit het Make-up revolution palette.

Om de look extra dramatisch te maken kun je nog valse wimpers plakken.

Lippen:

Opnieuw gebruik ik mijn gelliner en eyelinerkwast (MAC 208). Ik begin eerst met mijn lipvorm te maken en kleur het daarna in.

Contouring:

Als laatste breng ik een zwarte streep aan onder mijn jukbeen. Dit doe ik met een zwarte oogschaduwkleur en probeer dit een beetje te blenden.

Haha mijn oog :p Misschien toch nog een lijntje trekken met een kohlpotlood op de waterlijn, om het nog dramatischer te maken.

Zo dit was mijn look, het is niet zo heel moeilijk en je hebt ook niet superveel spullen nodig. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad ;)

Ik heb zin gekregen om nog meer te experimenteren met schmink, alleen jammer dat Halloween maar 1 keer per jaar is :p. Hoe vieren jullie Halloween?

Cheers!

 

2 gedachtes over “Halloween Make-up

Geef een reactie

