Skincare Routine | A.M.

’t Is eens tijd geworden om over huidverzorging te praten. We gebruiken allemaal graag kleurtjes op onze huid om ons mooier te maken (en ja, dat is veel leuker dan crèmekes te smeren enzo). Maar we weten allemaal dat als je huid niet gezond is, je make-up ook niet zo mooi zal zijn. Dus huidverzorging is op de één of andere manier toch wel een beetje belangrijk. Ik lees al jaren blogs en artikels over skincare en zo heb ik eindelijk dé perfecte huidverzorgingsroutine voor mij gevonden.

Mijn huidtype: Gecombineerde vette huid (dus een matig vette T-zone en normale wangen)
Gevoeligheid: Gevoelige huid. Dus ik vermijd best producten met parfum in.
Grootste zorg: Ik heb geen probleemhuid meer, maar af en toe krijg ik wat puistjes. Ik ben 23 dus ik zoek ook producten die mijn huid voldoende hydrateren.

La Roche Posay Effaclar Purifying Foaming Gel: Zuiverende reinigingsgel die verfrissend aanvoelt ’s ochtends. ‘Clean’ gevoel na het gebruik. Droogt mijn huid niet uit. (€12,95 bij de apotheek)

Clinique Mild Clarifying Lotion: Ik gebruik nooit scrubs omdat ik die zo slecht en hard vind. Maar toch moet ik af en toe eens mijn huid exfoliëren. Deze milde toner is hiervoor ideaal. Salicylzuur is het ingrediënt in dit product dat mijn huid dagelijks op een zachte manier exfolieert. Scrubben doe je trouwens best door producten met salicylzuur of glycolzuur te gebruiken, je huid zal je eeuwig dankbaar zijn! (€19,50 bij de parfumerie)

Clinique Superdefense SPF 20 Age Defense Eye Cream: Zonnefactor, antioxidanten en hydraterende ingedriënten. De huid rond mijn ogen zal lang mooi blijven. (€35 bij de parfumerie)
TIP: Breng altijd éérst je oogcrème aan en dan pas je dagcrème, je trekt toch ook niet eerst je broek aan voor je je onderbroek aandoet, ladies?…

La Roche Posay Effaclar Duo + : dit product heb ik al eens besproken in mijn September favorieten, klik hier om het te lezen.

La Roche Posay Redermic UV C: Ja, ook tijdens de herfst en de winter smeer je best een zonnefactor over je snoetje want neen natuurlijk zul je niet meer verbranden tijdens deze maanden (UVB, denk ‘branden’) maar JA de zon is nog steeds even schadelijk als in de zomer (UVA, denk ‘aging’). Dit product bevat vitamine C, die de pigmentvlekjes aanpakt terwijl de UV factor van 25 ervoor zorgt dat ik geen nieuwe vlekjes en zo weinig mogelijk zonschade krijg. (€31,95 bij de apotheek)

Mijn routine bestaat dus uit
1. reinigen
2. exfoliëren
3. verzorgen
4. beschermen

‘En hoeveel tijd neemt dit allemaal wel in beslag??’ 5 minuten. 5 ! No more excuses om eens wat meer aan je huid te denken en deze beter te verzorgen ;). Thank me later..

Ben je benieuwd naar mijn gezichtsverzorging ’s avonds en hoe ik mijn make-up wegneem? Bekijk dan mijn avondroutine :) .
Lisa x

2 gedachtes over “Skincare Routine | A.M.

  1. Pingback: Skincare Routine | P.M. | the beauty letters

  2. Pingback: 40 Beauty Questions TAG | the beauty letters

Geef een reactie

