Lancôme Ombre Hypnôse Stylo | REVIEW

Een tijdje geleden reviewde ik de mascara van Lancôme, waar ik best tevreden over ben. In dezelfde lijn verkoopt Lancôme ook oogschaduwpennen, de Ombre Hypnôse Stylo. Ze beloven een langdurig en intens effect. Vandaag review ik de kleur Turquoise Infini.

Zoals altijd begin ik met de verpakking. Misschien is dit beroepsmisvorming, maar als ontwerper vind ik verpakking belangrijk. De huls is redelijk dik, ik had verwacht dat het zo dik zou zijn als een kohlpotlood. In het potlood zit een puntenslijper verwerkt waardoor je altijd een scherpe punt hebt, maar laten we eerlijk zijn, welk potlood heeft dit nu niet?

Wanneer ik het swatch op mijn hand voelt het potlood romig aan. Het is ook zeer intens van kleur. De kleur vind ik zeer mooi en heeft een metallic finish. Blauw is misschien wat riskant, denk aan de bomma’s met blauwe oogschaduw, maar toch denk ik dat ik hiermee mooie ooglooks kan maken.

Maar! Wanneer ik het potlood op mijn ooglid wil aanbrengen is het zeer stroef. Ook is het niet mogelijk om met een kwastje te beginnen blenden. Een ooglook met deze kleur lijkt me onmogelijk. Misschien kan het wél gebruikt worden als basis, maar dit heb ik niet getest.

Het is me wel gelukt om het potlood als eyeliner te gebruiken. Je kunt zowel een dik lijntje als een fijn lijntje zetten. Een fijn lijntje is net iets moeilijker, moet er zeker voor zorgen dat de punt scherp is.
De eyeliner gaat zich meteen fixeren en blijft ook heel lang zitten.

Ik vind het potlood zeker geschikt als eyeliner, maar als oogschaduwpen vind ik het absoluut niet geslaagd. Omdat de eyeliner zich snel fixeert is het niet meer mogelijk om het te blenden. Maar daardoor blijft die ook zitten totdat je het er afhaalt met bv. micellair water. Ik zal het zeker gebruiken als eyeliner en misschien post ik hier wel een ooglook ;)

De oogschaduwpen kost €25 en is in 8 kleuren beschikbaar in o.a. ICI Paris XL.

Cheers!

Geef een reactie

