Skincare Routine | P.M.

Vorige week vertelde ik jullie over mijn ochtendroutine voor mijn huid. Deze week is het de beurt aan mijn avondroutine, let’s go!

Het is o zo belangrijk om je huid grondig (maar zacht) te reinigen ’s avonds. Ook als je geen make-up hebt gedragen gedurende de dag, moet je toch je gezicht wassen met een reiniger. Je reiniger kan een gel, melk, olie of balsem zijn.

– Clinique Take the Day off Cleansing Balm: Voor mijn make-up af te nemen gebruik ik deze balsem van Clinique. Deze verandert in een olie wanneer het in contact komt met warmte. Een balsem is ook perfect om eens je gezicht te masseren. Daarna gebruik ik een vochtig washandje om het product ervan te nemen. Weg is mijn make-up. (€26,50 bij de parfumerie)

– Cetaphil Milde Huidreiniger : Vervolgens reinig ik mijn huid. Hiervoor gebruik ik een zeer milde lotion. (€17,00 bij de apotheek)

– Clinique Mild Clarifying Lotion: Ook tijdens mijn ochtendroutine gebruik ik deze toner, klik dus hier voor mijn review over dit product.

– Garnier Micellair Reinigingswater: Micellair water vind ik geweldig om make-up mee te verwijderen. Ik gebruik het elke avond om mijn mascara weg te vegen. Het is net als water, alleen is het geen water. MAAR, het is géén reiniger voor je huid, wees dus niet lui en gebruik na dit magische water telkens een goede, milde huidreiniger (tenzij je op een festival bent, of op een lange vlucht, dan valt het te goed te praten). (€9,95 bij de drogist)

– Galderma Benzac 10% Gel: Ik ben zeer lang naar een dermatoloog geweest om mijn acne te behandelen. Dit product gebruik ik al jaren. Het is een spot treatment met het ingrediënt benzoylperixode in. Zeer straf spul maar enorm effectief. Ik gebruik dit elke avond op mijn kin omdat ik daar vaak wel eens een puistje krijg. Omdat dit product mijn huid erg kan uitdrogen,  smeer ik er ook altijd mijn nachtcreme boven. (€8,40 op voorschrift bij de apotheek)

– Clinique Turnaround Revitalizing Serum : Om mijn littekentjes van acne wat te vervagen gebruik ik dit serum. Het heeft ook een exfoliërend effect. Zeer zacht en dun serum die mij een gezonde glans geeft.(€48,95 bij de parfumerie)

– La Roche Posay Redermic R Yeux: Hydraterende oogcrème met retinol in (denk anti-veroudering). Ik merk niet echt dat er veel gebeurt wanneer ik dit product gebruik maar veel hoeft er ook nog niet te gebeuren bij mijn nog jonge huid.  (€24,20 bij de apotheek)

– La Roche Posay Effaclar H: De laatste stap is of course het hydrateren van mijn huid en hiervoor gebruik ik een crème die bedoeld is voor een vettige huid. (€14,70 bij de apotheek)

Dus mijn avondroutine bestaat uit:
1. Make-up afnemen
2. Reinigen
3. Exfoliëren
4. Treatment
5. Hydrateren

Waaruit bestaat jouw avondroutine?

2 gedachtes over “Skincare Routine | P.M.

  1. Pingback: Skincare Routine | A.M. | the beauty letters

  2. Pingback: 40 Beauty Questions TAG | the beauty letters

Geef een reactie

