3x “Rood” Lippotlood | REVIEW

Wie aan rode lippen denkt, denkt misschien niet meteen aan een lippotlood. Toch is het handig om bij felle lippenstiften een lippotlood te gebruiken om je lippen vorm te geven. Lippotlood zorgt er ook voor dat je lippenstift langer blijft zitten. Vandaag review ik 3 rode lippotloden, van high-end merk Sisley en budgetmerken Catrice en MUA. Benieuwd of Sisley echt beter is dan de budget merken? Lees dan snel verder…

Om een zo representatief mogelijk resultaat te krijgen heb ik de lippotlood telkens op dezelfde manier getest. Ten eerste heb ik geen lippenstift op het potlood aangebracht. Daarna heb ik een glas water gedronken en als laatste een koekje gegeten. Tussen elke stap keek ik of het lippotlood nog zichtbaar was of niet.

MUA Intense Colour Lip Pencil – Red Drama

Het eerste potlood dat ik zal reviewen is ééntje van het budgetmerk MUA. Ik heb dit potlood eens gekocht toen ik op Erasmus in Cardiff was, daar kostte het slechts £1.

De textuur van deze lippotlood is romig en heeft een semi-matte afwerking. Dit potlood komt met een handig slijpertje, maar deze is al heel vuil bij mij, vandaar niet zichtbaar op de foto ;). De kleur is intens en kan ook als gewone lippenstift gebruikt worden.  De lippenstift bleef goed zitten bij een drankje, maar na een koekje was enkel nog de buitenste lijn zichtbaar.

Pluspunten:
  • Goedkoop
  • Romige textuur
  • Intense kleur
  • Verkrijgbaarheid
  • Handig slijper als dopje
Minpunten:
  • Blijft niet lang zitten
  • Slechts 6 verschillende kleuren beschikbaar
  • Naar mijn mening geen mooie kleur

Catrice Longlasting Lip Pencil – Prince Cherry

Het tweede budgetpotlood is er één van Catrice. Over het algemeen ben ik wel fan van Catrice hun lippenstiften, hopelijk zijn hun lippotloden even goed.

De textuur van dit potlood is zeer droog. Het potlood is ook stroef om aan te brengen, het is moeilijk om een mooi strakke lijn te trekken. Na een glaasje water is het potlood nog zichtbaar, maar je laat ook een afdruk achter op je glas. Na een koekje is het lippotlood volledig verdwenen. Naar mijn mening het slechtste potlood van deze review.

Pluspunten:
  • Goedkoop (maar eigenlijk zijn geld niet waard)
  • Verkrijgbaarheid
  • 12 kleuren beschikbaar
Minpunten:
  • Droge textuur
  • Moeilijk aan te brengen
  • Blijft helemaal niet lang zitten

Sisley Phyto-Lèvres Perfect – Fuchsia

De titel zegt misschien wel rood lippotlood, maar het laatste potlood is een fuchsia kleur. Bij alle felle kleuren is het aangeraden om eerst je lippen vorm te geven met een lippotlood, vandaar dat ook dit potlood geschikt is voor deze review. Ik heb dit potlood gekregen, ik kon dus geen kleur kiezen (maar ben wel zeer tevreden met deze fuchsia kleur :p).  Genoeg gezeverd over waarom het fuchsia is en niet rood, op naar de test!

Dit potlood heeft aan de ene kant een potlood en aan de andere kant een borsteltje. Dit borsteltje kan gebruikt worden om het lippotlood uit te smeren, maar ook om je lippenstift aan te brengen boven jouw lippotlood. De textuur is romig en zacht, het droogt je lippen niet uit. Het is ook zeer eenvoudig om aan te brengen, je moet niet meerdere malen over hetzelfde stukje gaan om een intense kleur te krijgen.
Het lippotlood blijft goed zitten na een glaasje water. Na een koekje blijft het nog relatief goed zitten, er is weinig verdwenen.

Pluspunten:
  • Eenvoudig aan te brengen
  • Romige textuur
  • Verzorgend voor je lippen
  • 10 verschillende kleuren
  • Naar mijn mening een mooi kleur
  • Blijft het langst zitten van alle geteste potloden
Minpunten:
  • Duur, 36€ voor een lippotlood
  • Verkrijgbaarheid (niet alle parfumwinkels hebben dit merk)

Conclusie

(vlnr: MUA – Catrice – Sisley)

Het longlasting lip pencil van Catrice raadt ik echt niemand aan, ookal is het goedkoop, 1 euro uitgeven aan een slecht product is volgens mij 1 euro te veel. Het MUA potlood vind ik dan beter van kwaliteit en het slijpertje is echt handig.

Je merkt wel dat Sisley een high-end product is. Het blijft langer zitten en het product onderscheidt zich ook van de rest doordat het je lippen verzorgd en zo gemakkelijk aanbrengt. Toch vind ik het te veel geld voor een potlood, ik vind het niet zo erg om af en toe “bij te stiften”. Ik spendeer liever mijn geld aan goede basisproducten zoals bv. een goede foundation.

 

Gebruiken jullie lippotlood voor je een lippenstift aanbrengt?

Cheers!

Volg ons ook op Bloglovin, Facebook en Instagram!

 

 

 

 

Een gedachte over “3x “Rood” Lippotlood | REVIEW

  1. Pingback: Givenchy Waterproof lip pencil + blush | REVIEW | the beauty letters

Geef een reactie

