How to: droogshampoo gebruiken


We hebben het er al in een paar blogpost over gehad: droogshampoo. Een zeer handig middeltjes voor wie niet altijd de tijd vindt om de haren te wassen (of wie soms wel eens te lui is, we feel you!). Stap per stap leggen we je uit hoe je met enkele sprays je haar weer proper krijgt.

STAP 1
Droogshampoo gebruik je niet zoals haarlak, waarbij je wild in het rond begint te sprayen. Wanneer je droogshampoo gebruikt zorg je ervoor dat je in secties werkt op je hoofdhuid. Het heeft geen zin om droogshampoo te sprayen op je haarpuntjes want deze worden niet vettig;

STAP 2


De belangrijkste truc om voldoende poeder uit de spray te krijgen is door de bus droogshampoo voldoende te schudden voor je het gebruikt. Spray hierna de droogshampoo van ongeveer 10 centimeter van je hoofdhuid in je haar. Spray een paar keer per sectie.

STAP 3

Nadat je de droogshampoo op de gewenste plaatsen hebt gespoten, gebruik je je vingers om het poeder nog meer te verdelen in je haar. Dit doe je door zachtjes je hoofdhuid te masseren.

STAP 4
Ik laat altijd mijn droogshampoo wat inwerken, maar als je daarvoor geen tijd hebt is dat geen probleem. Zo’n 20 minuutjes steek ik mijn haar in een dotje zodat het poeder voldoende tijd heeft om de olie op mijn hoofdhuid op te nemen.

STAP 5

Als laatste kam je het poeder zoveel mogelijk uit je haar. Kijk altijd goed in de spiegel of er geen wit poeder achterblijft in je haar. Door het poeder eruit te kammen, zal je ook zien dat de droogshampoo wat volume geeft aan je haar. Altijd goed meegenomen toch ;).

Er zijn ontzettend veel soorten droogshampoo’s maar ik verkies altijd de geurloze omdat ik vind dat de meeste droogshampoo’s met een parfum in overweldigend ruiken. En ik ruik toch nog altijd liever naar mijn parfum dan naar mijn droogshampoo.

Heb je een donker haarkleur? Er zijn ook droogshampoo’s te verkrijgen voor bruin, zwart en rood haar. Vooral het merk ‘Batiste’ heeft enorm veel ‘soorten’ droogshampoo. (te verkrijgen bij Kruidvat en Di Cosmetics)

Droogshampoo kan je kopen in de drogisterij, supermarkt of apotheek.

Geef een reactie

