Kaarsenhouder met servetten | DIY

Vandaag heb ik een leuke DIY voor jullie. Heb je nog geen kerstcadeau voor je mama, oma, tante,… Dan zijn deze kaarsenhouders misschien een leuk idee. Je hebt echt niet veel nodig, en het meeste heb je gewoon thuis al liggen. En wat is er nu leuker dan zelfgemaakte kerstcadeaus geven (of krijgen)?

Wat heb je nodig:

  • Servetten
  • Een glas
  • Knutsellijm (Mod Podge)
  • Kwast
  • Schaar

Het eerste wat je gaat doen is een geschikte servet kiezen. Ik heb voor servetten met een bloemenpatroon gekozen. Dit servet ga ik helemaal rond het glas doen, dus controleer zeker of het servetje lang genoeg is.

Servetten bestaan meestal uit 3 lagen. Voor decoupage (zo heet deze techniek) is het nodig om enkel het bovenste laagje te gebruiken. Dit is even prutsen, doe het voorzichtig zodat jouw servet niet scheurt.

Doe de knutsellijm in een potje en giet er een beetje water bij zodat het iets vloeibaarder is. Roer de lijm goed zodat het mooi egaal is.

Breng de lijm aan met de kwast op het glas. Laat dit ongeveer 5 minuten drogen.

Nu komt het moeilijke stuk. Leg het servetje op 1 punt van het glas en ga beetje bij beetje verder. Het is bijna onmogelijk om het servet volledig glad aan te brengen op het glas, dus geen paniek als je kreuken ziet, het geeft een leuk effect achteraf. Bij mijn tweede glaasje probeerde ik het zo glad mogelijk te doen en trok ik aan het servet tot het goed zag, maar dat zorgde ervoor dat mijn servet scheurde.

Als het servet aangebracht is, laat het dan even drogen en knip daarna de restjes af. Wacht nog een paar uur voor je er theelichtjes in doet, zodat de lijm helemaal is uitgedroogd. Controleer ook af en toe of het glas niet te warm wordt, glas is niet altijd hittebestendig. In mijn geval ging alles goed, ik heb dan ook redelijk brede glazen genomen.

Resultaat:

Zo, ik hoop dat je deze tutorial leuk vond. Ik vind het resultaat echt geslaagd, ik had beter nog een glaasje meegenomen.

Morgen komt er weer een DIY online!

Cheers!

Volg ons ook op Bloglovin, Facebook en Instagram!

 

Geef een reactie

