Feestdagen recap | decoratie, inpakken, make-up

De feestdagen zitten er alweer een tijdje op. Tijdens deze weken stond gezelligheid, familie en veel (te veel) eten centraal. De ideale momenten dus om wat extra foto’s te nemen. Hierbij deel ik met jullie wat tips qua decoratie en pakjes maken, die jullie alvast kunnen onthouden voor volgend jaar ;).

Decoratie

Candy Cane is een zuurstok maar met de smaak van pepermunt. Dit is een typische kerstaccessoire in de Verenigde Staten. Dit snoepje kun je niet alleen als decoratie gebruiken of in je kerstboom hangen maar je kan er ook creatieve receptjes mee maken. Wat dacht je van pepermunt slagroom voor bij de ijstaart? Of steek een candy cane in je warme chocolademelk, heerlijk!
IMG_1968_9a6

Met kaarsjes maak je alles al heel wat gezelliger, en dit hoeft je niet enkel tijdens de feestdagen toe te passen. Ook in deze donkere, koude winterdagen vind ik het altijd leuk om ’s avonds de kaarsjes aan te steken.

Niet alleen binnen maar ook buiten kan je creatief omgaan met decoratie. Let wel op dat je de kaarsen dan niet vergeet uit te blazen voor je gaat slapen ;).


Inpakken

Hoewel het altijd leuk is om een pakje te krijgen en te geven tijdens de feestperiode, is het niet het belangrijkst uiteraard. Maar het is wel altijd leuk om cadeautjes mooi in te pakken en er wat persoonlijks van te maken.
Ik koop altijd cadeaupapier dat aan beide kanten een motiefje heeft, zo kan je (met een beetje oefenen) creatief inpakken. Ik koop ook elk jaar naamkaartjes (Hema heeft telkens superleuke).
Ter afwerking kan je er een snoepje, klein kerstballetje of een candy cane aanhangen.



Make-up

Ook je make-up kan je altijd wat aanpassen aan de feestdag. Catrice heeft een zeer mooie roze gouden glitternagellak die zeer dekkend is (kleur= Glamour X Factor)

Ik verkies altijd geelgouden juwelen en accessoires tijdens de feestdagen. Dit was mijn keuze voor kerstavond en oudejaar:

Ook mijn make-up was dewy en ik koos voor gouden oogschaduw uit het Naked palet van Urban Decay.

Als geur koos ik voor een subtiele, bloemerige geur: Very Sexy Touch body splash en body lotion van Victoria’s Secret.

Heb jij nog tips of leuke ideetjes? :) Wij zijn benieuwd.
Gelukkig 2016 ;) !
xxx

 

Geef een reactie

