Rub Rub | 4 scrubs testen en vergelijken


Door regelmatig (wekelijks) je lichaam te scrubben, krijg je een zachtere en minder doffe huid. Vooral als je last hebt van droge plekjes tijdens de winter, is het handig om deze met een goede scrub te exfoliëren om zo de dode huidcellen weg te werken. Let wel op dat de huid op je lichaam een andere verzorging nodig heeft dan de huid op je gezicht. Scrubben kan je op verschillende manieren doen: met een borstel, spons, scrubhandschoenen of met een scrubproduct. Ik testte deze week 4 verschillende scrubs, van goedkoop tot iets duurder. 

Scrubben vind ik ontspannend. Ik heb al heel wat scrubs uitgeprobeerd, goed en slecht. Een goede scrub voor mij moet scrubben, hoe belachelijk het ook klinkt. Al veel te vaak kocht ik een scrubproduct dat een crème bleek te zijn waarvan ik nauwelijks de scrubdeeltjes voelde.
De geur van de scrub vind ik niet zo belangrijk omdat de geur toch nooit op je huid blijft hangen van een scrub.  De eerste scrub die ik uitprobeerde kocht ik in het Kruidvat.

Kruidvat Natures Aroma Relaxing Zoutscrub (Lavendel)
Prijs: €4,49 voor 300ml
Te koop in Kruidvat


Deze scrub belooft de huid zacht te maken én veroudering tegen te gaan. Dat laatste zullen we maar met een korreltje zout nemen. Het scrubbende bestanddeel in deze scrub is zeezout. Ik scrub het liefst met zeezout omdat dit zeer doeltreffend is. Zeezout scrubt wel degelijk je huid, punt.


Als je de ingrediëntenlijst bekijkt, valt het op dat er weinig ingrediënten inzitten. Dit is goed, op die manier is minder kans dat je huid geïrriteerd geraakt.
Parfum staat op één van de laatste plaatsen, dus ook hierdoor heb je minder kans op een allergische reactie.


Het eerste wat mij opviel als ik de flacon opendeed was dat er een olielaagje op de scrub lag. Ikzelf heb daar niks op tegen, mensen met een vetterige huid, kunnen dit misschien minder appreciëren.
Het is een zeer grove scrub waarvan je niet zo veel nodig hebt. De geur is zeer kunstmatig vind ik. Vergeet een ontspannende lavendelgeur als je deze pot gebruikt. Maar het belangrijkste blijft wel of het werkt.


En of het werkt. Ik vond dit een zeer aangename scrub, en al zeker voor zo een lage prijs. Echt een aanrader! Meer heb ik niet nodig alleszins.

Zonder flits

Met flits


 

The Body Shop, Shea Sugar Body Scrub
Prijs: €15 voor 200ml
Te koop in The Body Shop


Ik ben een grote fan van The Body Shop. Vooral dan van hun body butters. De scrub die ik uitprobeerde is wellicht hun meest geliefde. Ik wilde weten waarom.
Deze scrub is volgens het label voor droge tot zeer droge huid. Als het op lichaamsproducten aan komt, kijk ik niet echt voor welk type huid het geschikt is, wél als het op mijn gezicht aankomt.
Deze scrub bevat veel meer ingrediënten dan de vorige scrub. Veel meer oliën en voedzame ingrediënten veronderstel ik. De scrubbende deeltjes zijn suiker deze keer. Benieuwd of dit een groot verschil is met het zeezout van daarnet.


De nootachtige geur vind ik onweerstaanbaar lekker. Gelukkig bestaat deze geur ook in een body crème. De textuur is zeer zacht en dik.


Bij de eerste aanraking met mijn huid had ik een spa gevoel maar dit verdween al snel.. samen met de ‘scrubbende’ suikerdeeltjes. De suiker verdwijnt na een paar keer te wrijven, waarnaartoe?! Ik heb geen idee. Het is in feite gewoon een dikke crème die ik aansmeerde op mijn lichaam. Dit was een kleine ontgoocheling omdat ik grote verwachtingen had. De populariteit van deze scrub is volgens mij vooral aan de geur te wijten en niet aan het eigenlijke doel. Jammer.


Clinique Sparkle Skin Body Exfoliating Cream
Prijs: €28 voor 250ml
Te koop in de parfumerie


Wie onze vorige blogposts las weet dat ik een voorkeur heb voor dit Franse merk. Ik was dus benieuwd of hun lichaamsverzorging even goed was naar als hun gezichtsverzorging en hun make-up.

Veel onverstaanbare ingrediënten alweer, maar wat mij opviel is dat er menthol in deze scrub zit. Benieuwd of ik er iets van zal merken. Ook bevat het Salicylic Acid, wat meestal voor acne behandelingen wordt gebruikt. Ik lees geen ‘oils’ deze keer.


Toen ik deze pot opendeed rook ik wel degelijk een menthol geur. Clinique staat bekend om zijn fragrance-free producten (geen parfums dus), maar toch slagen ze er telkens in om hun producten op een natuurlijke manier goed te laten ruiken. De geur is aangenaam, niet overweldigend en zeer fris. Ook de blauwe kleur van deze scrub trekt mij aan.


De scrubdeeltjes zijn plastiek, niet echt milieuvriendelijk wel maar kom. Het werkt, toch zeker bij deze scrub. De dikke crème-achtige textuur voelt zeer zacht aan en de exfoliërende deeltjes blijven én scrubben zeer goed. De mentholgeur geeft een tintelend en fris gevoel. Zeer spa.
Een zeer fijn product, waarschijnlijk wel mijn favoriet. Alleen jammer dat het zo duur is. Voor één keer is het goed zo’n luxeproduct, maar het zal toch een tijdje duren vooraleer ik dit nog eens koop.



 

Grace Cole Harmony Body Scrub Lavender
Prijs: €4 voor 50ml
Te koop op de website van Grace Cole


Deze scrub kwam ik een doosje samen met een body lotion. Het is alweer de geur van lavendel dus ik zet mij schrap.


Toen ik het potje opendeed fronste ik wel. Dit is veeleer een gel met kleine deeltjes in dan een scrubbende crème. Een exfoliërende gel, klinkt innovatief.
De geur is zacht. Ik ruik wel nergens lavendel. Ook de ingrediëntenlijst was nergens terug te vinden.


Dit is gewoon een gel, geen scrub. Ik was teleurgesteld. De gel werkt wel verfrissend, maar ik zou hem eerder als douche gel gebruiken dan als scrub.
Nope, dit was niks voor mij.


 

Dus, je kan veel of weinig betalen, als je goed zoekt vind je wel een degelijke scrub. Het merk Rituals heeft ook fantastische scrubs, maar wel wat duurder weer. Ga zeker eens op zoek in Kruidvat als je budget wat minder is, maar toch een goede zeezout scrub wilt.
Welke scrubs vinden jullie nog fijn? Wij zijn alvast benieuwd!

xxx

 

Een gedachte over “Rub Rub | 4 scrubs testen en vergelijken

  1. Pingback: 40 Beauty Questions TAG | the beauty letters

Geef een reactie

