Make-uplook met drugstore producten


Om een mooie make-up look te creëren hoef je zeker geen dure make-up te kopen. Integendeel zelfs, bij dure merken betaal je meestal veel meer voor het mooie doosje waarin de make-up zit en niet voor de kwaliteit van de make-up.  Bij kruidvat en Di vind je goedkope merken zoals Essence en Catrice. Deze merken hebben een zeer uitgebreid gamma én de kwaliteit van hun producten zijn nog eens goed ook.
In plaats van onszelf op te maken deze keer, kozen we om een vriendin op te maken die naar een etentje ging.

Beginnen doen we altijd met een leeg canvas. De huid moet bij voorkeur worden gereinigd en gehydrateerd vooraleer je make-up aanbrengt, zodat je een mooier resultaat verkrijgt. Voordat je oogschaduw aanbrengt, prime je best eerst je oogleden met een goede oog primer.
Beginnen doen we met de ogen. Ik begin met een lichtbruin kleurtje en die breng ik in de oogplooi met een crease borstel.


In de buitenste ooghoek zal ik een donkere kleur gebeuren. Ik kies eerst voor donkerbruin uit onderstaand oogschaduw palet en vervolgens zal ik de look een beetje dramatiseren door er een beetje zwart over te gebruiken.
Dit alles blend ik zeer goed zodat de kleuren in elkaar overvloeien. Op het ooglid gebruik ik de mooie gouden kleur uit het palet. Dit breng ik aan met een platte borstel.


Net onder de wenkbrauwen zal ik een zeer licht kleurtje aanbrengen. Je kan hierbij ook gebruik maken van een highlighter. De eerste kleur uit onderstaand palet is perfect hiervoor.


Dit is het resultaat:


Een blush zal nog een beetje meer kleur geven aan het gezicht op een natuurlijke manier. Ik gebruik deze mooie donkerroze blush en die breng ik zeer zacht aan met een blush brush. Zorg ervoor dat de blush subtiel blijft. Neem dus nooit te veel poeder op je borstel.

IMG_2058
Even weer terug naar de ogen. Om er wakkerder uit te zien kan je altijd een concealer gebruiken onder de ogen. Ik verkies om een crème concealer met een sponsje te gebruiken omdat je dan een mooier en natuurlijker resultaat verkrijgt zonder strepen.


Nog wat mascara als final touch en wij zijn klaar!

IMG_2072_5d5_zpsctwswojj_1fa

Je kan ook altijd nog eyeliner gebruiken of je waterlijn inkleuren.

IMG_2068_858

The final look:

12498521_10208760382715767_253417164_n
Wat zijn jullie favoriete make-up producten? En wat zijn jullie favorieten merken?
We zijn benieuwd ;)
xx

Geef een reactie

