Morphe Brushes Eyeshadow | REVIEW

Morphe Brushes, iedereen in Beautyland heeft er waarschijnlijk al een review over geschreven. De oogschaduwpalleten zijn budgetvriendelijk en vaak uitverkocht. Ik zag het niet zitten om meteen een pallette te kopen en heb 3 aparte oogschaduws gekocht met elk een verschillende finish om te reviewen (Haul November). Benieuwd naar mijn mening? Lees dan gauw verder ;)

Voor deze review heb ik 3 kleuren gekocht (van boven naar onder): Velveteen, Life in the City en Gun Powder. Tijdens het swatchen merkte ik dat Velveteen (Matte) en Life in the City (Lustre) het meest pigment geven, maar Velveteen was redelijk korrelig. Gun Powder is ook goed gepigmenteerd, maar brengt stroef aan.

Nu, op een arm swatchen is één ding, zijn ze nog steeds goed gepigmenteerd op mijn oog? Ik heb het getest door een look te maken, voor deze look heb ik slechts 2 kleuren gebruikt (velveteen en Life in the City). Er wordt in de toekomst nog een look gemaakt met Gun Powder.

Wat heb ik gebruikt:

  • Oogschaduw pallette Make-up Revolution
  • Oogschaduw Morphe brushes
  • Oogschaduwbasis (Art déco)
  • Oogschaduwkwasten (Mac & Real Techniques)
  • Mascara (Lancôme)
  • Eyeliner (MAC)

Stap 1:

Begin altijd met oogschaduwbasis. Dit zorgt ervoor dat de kleuren veel beter uit komen en dat je oogschaduw langer blijft zitten.

Stap 2:

Ik begin altijd met een highlighter in de binnenste ooghoek. Dit breng ik aan met een gewone oogschaduwkwast (MAC 217 of Real Techniques Base Shadow). Door je oogschaduw op het ooglid te deppen krijg je het beste resultaat qua kleurintensiteit.

Stap 3:

Nu breng ik op het middelste deel van het bewegend ooglid de paarse kleur aan van Morphe Brushes. Het is goed gepigmenteerd, maar vraagt wel wat tijd om op te bouwen.

Stap 4:

In de hoek van mijn oog breng ik Velveteen aan. Dit doe ik met een puntige oogschaduwkwast.
Nu begint het toch wel moeilijk te worden, de paarse kleur vervaagt en het blenden gaat echt moeilijk! Telkens wanneer ik denk dat alles mooi geblend is zie ik dat de intensiteit van de paarse kleur sterk is afgezwakt.
Bij het aanbrengen van de grijze kleur valt er veel oogschaduw op mijn gezicht. Het is dus aangeraden om éérst je ooglook te maken vooraleer je verder gaat met de rest van je make-up.

Stap 5:

Breng met een fijn kwastje ook oogschaduw aan onder je waterlijn. Persoonlijk vind ik dit veel mooier dan gewoon zo laten. Met naturelle kleuren lukt dat wel nog, maar met kleur vind ik het wel nodig om ook onder je waterlijn oogschaduw aan te brengen.

Doe nog wat mascara op en teken een lijntje op je waterlijn.

Conclusie:

Persoonlijk vind ik de uiteindelijke look wel geslaagd, maar ik begrijp niet zo goed waarom beautybloggers zo lovend zijn over Morphe Brushes. Mijn verwachtingen van dit merk waren misschien te hoog, maar eigenlijk kun je voor de prijs (3,5€ per kleur) geen geweldige kwaliteit verwachten. De oogschaduw is dus wel oké, maar niet overdreven goed. Het is moeilijk om te blenden en je hebt veel fallout. Ik denk dat het mooie resultaat grotendeels te danken is aan goeie kwasten en basis. Goed materiaal = goed resultaat.

Heb je geen tijd of heb je absoluut geen ervaring met oogschaduw aanbrengen, dan zou ik je dit merk afraden. Ik ben toch wel een tijdje bezig geweest voor het maken van deze look. Ik zou eerder gaan voor een merk als Zoeva, je betaalt iets meer, maar dan heb je ook wat. Wil je echt goeie kwaliteit, ga dan voor MAC, MUD of merken zoals Urban Decay, Chanel, etc…

Morphe brushes kan je online kopen bij o.a. boozyshop

Cheers!

Volg ons ook op Bloglovin, Facebook en Instagram!

 

2 gedachtes over “Morphe Brushes Eyeshadow | REVIEW

Geef een reactie

