Mijn MAC Collectie | Celine

Vorig jaar volgde ik make-up lessen in Syntra en daardoor kreeg ik een heel jaar lang 20% korting bij de MAC. Een feest voor elke beautyliefhebber ;)

In die periode kocht ik dan ook alles wat ik nodig had bij de MAC. Helaas is dit jaar nu voorbij…

In deze blogpost wil ik jullie mijn collectie tonen. Als jullie een aparte review willen zien van een bepaald product, laat het dan gerust achter in de reacties.

 

GEZICHT

Ik heb al 2 foundations getest van MAC. De Miniralize en de face & body foundation. Ik had als kleur NC20 en de kleur was sommige dagen goed, maar soms had ik het gevoel dat de foundation oranje kleurde. Ook ging die na een tijdje lelijk zitten, niet mooi egaal maar meer samenklitten tot kleine rondjes (echt moeilijk uit te leggen, haha).

De primer gebruik ik niet zo vaak, maar het doet wat het moet doen.

 

OGEN

Ik heb 5 oogschaduws van MAC. De ene vind ik al beter dan de andere, vooral de matte kleur Shadowy Lady (uiterst rechts) is moeilijk te blenden. Mijn favoriete kleuren zijn Naked Lunch (2e van links) en Cranberry (3e van links).

 

LIPPEN

Ik heb 3 lippenstiften van MAC: Mehr (matte), Saint Germain (Amplified) & Plumful (Lustre). Saint Germain heb ik nog maar 1 keer gebruikt. Ik heb die kunnen overkopen van mijn docente van de make-up lessen, maar dacht dat die meer zou lijken op Candy Yum Yum. Helaas is die toch net iets te roze, maar als ik hem lichtjes dep op mijn lippen is die wel draagbaar.

Mehr en Plumful kwamen al voor in de favorieten, het is dus niet nodig om nog eens te zeggen hoe graag ik die lippenstiften gebruik ;)

KWASTEN

Goeie kwasten zorgen voor een goed resultaat. Ik heb 5 kwasten en vooral de oogschaduwkwasten gebruik ik veel, nr 217 is een toppertje! De eyeliner kwast of wenkbrauw kwast gebruik ik het minst, omdat ik weinig vloeibare eyeliner gebruik en mijn wenkbrauwen bijteken met een potloodje.

De platte foundationkwast gebruik ik soms, maar meestal gebruik ik een spons. Het wisselt vaak af, de ene keer gebruik ik liever de platte kwast, de andere keer een soort stippeling kwast en nu dus een spons.

POTLODEN

Als afsluiter van mijn collectie: de potloodjes. Ik gebruik mijn wenkbrauwkwast bijna dagelijks. Ik heb hem in de lichtste kleur “Fling”.

Ik gebruik ook vaak mijn zwart oogpotlood (Smolder). Hij is intens van kleur, je moet niet meer dan 1 keer over je waterlijn heen gaan. Het huidskleurige potlood gebruik ik veel minder, want ik vind het geen mooi effect hebben.

Het lippotlood is ook goed, alleen moeilijk om te slijpen! Echt een frustrerend klusje. De kleur is “Soar” en ik vind het een goeie neutrale kleur om eender welke lippenstift erboven aan te brengen. Maar het is natuurlijk altijd beter om een lippotlood te kopen die in de buurt komt van je lippenstift.

 

Zo dit was mijn collectie. Ik heb alweer enkele MAC-producten op mijn wishlist staan, zoals de MAC Viva Glam Ariana Grande.

Wil je een uitgebreide review of een look zien met één of meerdere producten, laat het dan zeker achter in de reacties.

 

Cheers!
Volg ons ook op Bloglovin, Facebook en Instagram!

 

 

Geef een reactie

