The MakeUp Eraser | REVIEW

Als er iets is wat ik echt ontzie om te doen, dan is het wel het weghalen van mijn make-up. Elke avond opnieuw hetzelfde liedje… doe je het niet, dan heb je de volgende dag puisten… #FirstWorldProblems. Ik ben dan ook zo’n persoon die altijd, maar dan ook écht altijd, gezichtsreinigingsdoekjes gebruikt. Ik weet het, niet goed voor de huid (heb ik trouwens ook gemerkt). Je kan je dus voorstellen dat ik heel erg blij was toen ik hoorde dat de MakeUp Eraser bestaat, een doek dat je make-up verwijdert door het alleen maar nat te maken en over je gezicht te wrijven. Eigenlijk gewoon reinigingsdoekjes zonder irriterend product. Dat klinkt belovend… Lees snel verder voor mijn bevindingen.

Verpakking

Je hebt een kant met korte en een kant met lange haren. De kant met de korte haren dient om je gezicht te reinigen en de kant met lange haren beloofd je huid te exfoliëren.

Ik zag dat iedereen de MakeUp Eraser in een kartonnen doosje krijgt in de vorm van een gommetje, dit was bij mij helaas niet het geval. Het kwam in een plastic hoesje die je kon sluiten met een rits. De uitleg over de MakeUp Eraser kwam ook gewoon op een geprint A4’tje. De printer had waarschijnlijk onvoldoende inkt… dit komt écht niet professioneel over! Jammer.

Eerste bevindingen

Ik heb de MakeUp Eraser al een tijdje kunnen testen. In het begin was ik ongelooflijk enthousiast. Na het reinigen van mijn gezicht testte ik met een watje en micellair water of er nog make-up op zat. Het watje was nog steeds wit! De MakeUp Eraser haalde dus ALLE make-up weg!  WAW!
Voor deze review vond ik het nodig om “het magische doek” langer te gebruiken.

De test

Ik heb de MakeUp Eraser nu al een goeie 2 maanden. Tijd voor een nieuwe test!

Voor de test heb ik me helemaal opgemaakt. De ene helft van mijn gezicht zal ik reinigen met een Nivea reinigingsdoekje en de andere helft met de MakeUp Eraser.

Ik maak de MakeUp Eraser nat met warm water en ga met ronddraaiende bewegingen mijn gezicht reinigen.

Op de foto’s kun je weinig verschil zien tussen de reinigingsdoekjes die ik normaal gebruik en de MakeUp Eraser. Om toch te zien of er een verschil is, heb ik nogmaals met watjes en micellair water mijn gezicht gereinigd.

Opmerkelijk, toen ik de MakeUp Eraser net begon te gebruiken was mijn watje wit. Nu kun je toch al wat make-up zien. De werking is dus al iets verminderd, maar dan nog doet hij het beter dan de Nivea reinigingsdoekjes. Bij de Nivea doekjes had ik beide kanten van het watje nodig.

Conclusie

pluspunten

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de MakeUp Eraser.
Ik heb een gevoelige huid (en couperose) en merk wel dat het goed is voor mijn gezicht om zo min mogelijk chemische producten te gebruiken. Ze irriteren mijn huid, waardoor het roder wordt. Bij de reinigingsdoekjes ging mijn huid snel trekkerig aanvoelen, bij dit doek niet.

Het doek is ook lekker groot, je hoeft het maar om de 3 dagen wassen. Je hebt het ook in het roze.

De MakeUp Eraser is ook veel goedkoper dan reinigingsdoekjes. Het doek kost 20€ en kan je tot 6 jaar gebruiken. Als je dit vergelijkt met de voorverpakte doekjes is dat veel goedkoper, een pakje kost snel 5 euro.

minpunten

Ik vind het wel jammer dat het na 2 maanden niet meer de volle 100% reinigt.

Ik stoorde me wel aan de verpakking, lijkt echt zo onprofessioneel. Dit kan natuurlijk ook aan de webshop liggen waar ik het besteld heb.

 

De MakeUp Eraser is online te koop in o.a. makeuperaser.nl , boozyshop.nl, beautybay

Cheers!
Volg ons ook op Bloglovin, Facebook en Instagram!

 

 

 

 

 

 

3 gedachtes over “The MakeUp Eraser | REVIEW

  1. Pingback: Favorieten | Februari | the beauty letters

Geef een reactie

