How To: Haarborstel schoonmaken

Sorry voor deze vieze foto

Als er iets is wat ik echt zelden doe, dan is het mijn haarborstel schoonmaken. Ik haal wel altijd netjes al mijn haar uit mijn borstel, maar daar stopt het ook. Ik ga ook nooit met mijn Mason Pearson droogshampoo uitborstelen, daarvoor gebruik ik die grijze, vandaar dat deze zo vies is.

Elke dag borstelen we ons haar, soms doen we er nog haarolie bij of gebruiken we droogshampoo en dat zorgt ervoor dat je borstel vies wordt. Het is dus nodig om af en toe je haarborstel deftig schoon te maken, want je fris gewassen haar wil je niet meteen weer vettig en vuil maken door een vieze borstel.

Ik zal jullie tonen hoe ik te werk ben gegaan om mijn borstels schoon te maken. Het lijkt misschien veel werk, maar ik vond het goed meevallen. Het resultaat? Daarvoor ga je toch verder moeten lezen ;)

Wat heb je nodig?

  • Warm water
  • Baking Soda (natriumbicarbonaat) (kun je onder andere halen bij delhaize, sectie wereldkeuken)
  • Een tandenborstel
  • Puntkam

Stap 1:

Het eerste wat je wil doen is al het haar uit je borstel halen. Dit doe ik met de punt van een kam. Je kan dit ook gewoon met je handen eruit trekken, maar ik vind het sneller werken met een puntkam.

Stap 2:

Maak een sopje met warm water en soda. Ik deed er ongeveer 1,5 eetlepel bij.

Stap 3:

Als je een plastieken borstel heb zoals op de foto, dan kan je die gewoon even laten weken in het sopje. Heb je een borstel met zo’n gebold rubberen gedeelte, zorg er dan voor dat er geen water onder het rubber komt.
Ik hield de borstel op z’n kop en zorgde ervoor dat die nooit helemaal onder water kwam en liet die ook niet te lang weken (3-5 minuten).

Nu is het meeste al losgekomen door de soda (wondermiddel).

Stap 4:

Nu ga ik met de tandenborstel in het sopje en ga nu meer tussen de borsteltjes (hoe noem je die dingen? haha) schoonmaken tot die helemaal schoon is. Door de soda gaat dit heel erg vlot bij mij.

Stap 5:

Laat de borstel drogen met de rubberen kant naar beneden, dus de platte kant naar boven.

Resultaat:

Zo eenvoudig kan het zijn, wat soda, laten weken, drogen en klaar! Ik denk dat ik het nu wel wat vaker ga doen, vooral omdat het resultaat zo goed is.

Heb jij al je haarborstel gewassen?

Cheers!

Een gedachte over “How To: Haarborstel schoonmaken

Geef een reactie

