5x dingen die ik mis van mijn Erasmus

Eerder schreef ik al een artikel van wat ik zo gemist heb toen in in Cardiff zat, lees het hier. Ik vond dat het tijd was om ook het omgekeerde te vertellen, namelijk de dingen opsommen die ik mis uit mijn Erasmus periode. Het was moeilijk om slechts 5 dingen te kiezen, maar uiteindelijk is het me toch gelukt.

Hier zijn 5 dingen van tijdens mijn Erasmus periode die ik toch wel een beetje mis.

Het beauty aanbod

In Cardiff was er geen gebrekaan beautyproducten. In de Superdrug of Boots kon je allerlei merken kopen die we hier in België alleen online kunnen bestellen. Lush producten waren ook aanzienlijk goedkoper dan in België, ik heb dus een voorraadje aangeschaft (ondertussen allemaal al op of vervallen, snif).

Ik kocht vooral veel shampoo van Aussie, elke week was er wel eens een aanbieding. Helaas is deze voorraad sinds kort ook op. Gelukkig kan ik ze nu via bol bestellen.

Een ander favoriet product was de vloeibare eyeliner van Miss Sporty.

Erasmus vrienden

Op Erasmus gaan is toch wel een hele ervaring. Je leert mensen kennen van allerlei nationaliteiten, superleuk! Als je uitgenodigd wordt voor een feestje is het nooit een probleem als je nog iemand extra meeneemt, want iedereen weet dat het moeilijk is om alleen in een land aan te komen waar je niemand kent.

Ik vind het wel jammer dat ik praktisch geen contact meer heb met mijn Erasmus vrienden. Soms stuur ik nog eens een facebook berichtje, maar ik heb ze sindsdien niet meer “in real life” gezien.

De Rugby

De eerste keer dat ik “uit ging” in Cardiff was naar de Walkabout om een Rugby wedstrijd op groot scherm te zien, Frankrijk tegen Wales. Wat een sfeer! Ook al kende ik de regels niet, toch vond ik het leuk om naar te kijken. Sindsdien ben ik naar elke wedstrijd van Wales gaan kijken. De toch wel meest memorabele wedstrijd was Wales-Engeland, wat ook de finale was. We kozen een rode outfit en schilderden de Welsche draak op ons gezicht. Wales heeft met gemak gewonnen, de eindstand was 30-3. Je kunt je dus al voorstellen dat de sfeer goed zat ;).

Er was ook een wedstrijd met verschillende sporten tussen de universiteit van Cardiff en die van Swansea. Dan heb ik voor het eerst een Rugby wedstrijd in het Millennium Stadion gezien, superleuk! Helaas hebben we de rugby wedstrijd verloren.

De uitstapjes

Ik heb toch wel enkele mooie plaatsen gezien in Wales zoals Caerphilly Castle, Castle Coch, Tenby,… Ik vond het wel jammer dat deze uitstapjes niet georganiseerd werden door de school zelf. Op die manier zou je telkens nieuwe mensen leren kennen. In mijn geval gingen we vooral met hetzelfde groepje weg, wat natuurlijk ook leuk was.

Mijn favoriete uitstap was een fietstocht met Gaëtane en Julie. We bezochten o.a. de pier van Penarth. Wel lastig, maar het was prachtig weer. De fietstocht sloten we af met een barbecue in een park in Barry.

Goedkoop uit eten

Elke zondag spraken we af met onze groep. Bij Gassy Jacks was al het eten aan de helft van de prijs op zondag. Het grote nadeel van Gassy Jacks was de wachttijd… We moesten vaak meer dan een uur wachten op onze tikka masala, als er al tikka masala was… Tijdens het wachten speelden we vaak gezelschapsspelletjes, daar heb ik ook dobble leren kennen. Ideaal spel om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik had het mee naar londen, we zaten te spelen aan tafel en toen vroegen knappe Australiërs of ze mee mochten doen ;) Dus meiden, als je knappe Australiërs (of ander nationaliteiten) wil leren kennen, Dobble kopen!

Gassy Jacks was natuurlijk niet de enige plek waar we gingen eten (het eten was er ook niet zoooo lekker, maar dat was bijna overal zo in Cardiff). Bij Wetherspoons of kortweg spoons was er elke week een Curry-dag. Dus opnieuw een gelegenheid om af te spreken.

Een laatste plek waar ik graag ging eten is TGI Friday’s. Het personeel is er supervriendelijk! Ze komen aan je tafel en stellen zichzelf voor, in België weet ik geen één ober zijn/haar naam. Bij frisdrank kreeg je altijd gratis refills en je moest het niet eens vragen, de serveuse kwam ze zelf halen. Achteraf kregen we de rekening met “Thank you, have a nice day, love Amy”. Vond ik superlief. Ze doen dit natuurlijk allemaal voor een fooi, maar op die manier vind ik het echt niet erg om wat extra te geven. Niet enkel de bediening was goed, maar ook het eten was er superlekker!

Zo dit waren de 5 dingen die ik het meeste mis van op Erasmus. Hiermee sluit ik mijn Erasmus verhaal af, hopelijk vond je het leuk om te lezen.

Cheers!
Celine

 

Geef een reactie

