How To: naturelle ooglook

Vandaag ga ik je mijn favoriete dagdagelijkse ooglook laten zien. Ik hou van deze naturelle ooglook. Ik vind het mijn ogen meer doet “spreken”. Deze ooglook vind ik geschikt om zowel op je werk te dragen -als je daarvoor de tijd wil nemen- als op een avondje uit met vrienden.

Benieuwd naar het resultaat?

Wat heb je nodig?

Voor deze look heb ik 3 oogschaduwkleuren gebruikt.

  • Naked Lunch (MAC)
  • Koper kleur (Makeup Revolution, Flawless)
  • Corduroy (MAC)

Stap 1:

Vooraleer ik begin met een ooglook breng ik wat oogschaduwbasis aan, dan blijft alles langer zitten.

Ik kies voor een lichte glanzende kleur (1) voor mijn binnenste ooghoek. Dit doet mijn ogen wat meer uitkomen.

Ik heb er ook voor gekozen om geen highlighter onder mijn wenkbrauw aan te brengen, ik vind dat dit soms een beetje “too much” is.

Stap 2:

Ik kies voor een koper kleur als accent (2) en breng dit op het middelste deel van mijn oog aan. Bij bruine ogen scoren aardetinten altijd ;) Dit is toch wel mijn favoriete kleur uit het MakeUp Revolution pallette.

Stap 3:

Ik kies voor een matte kleur (3), om zo wat variatie te creëren in afwerking. Het geeft me ook meer diepte. Ik probeer een mooie hoek te maken met de donkere kleur, en dan verder te blenden naar het midden toe.

 

Daarna werk je het geheel af met wat mascara, onder je waterlijn wat oogschaduw en natuurlijk de wenkbrauwen bijtekenen indien nodig.

Resultaat:

Ik haat het als ik pas op de foto zie dat de ooglook niet helemaal hetzelfde is (links is minder goed geblend dan rechts)…

Met een felle lipstick is dit ideaal om een avondje uit te gaan. Geen lipstick maakt deze look geschikt voor een sollicitatie of een gewone werkdag.

 

Nemen jullie de tijd om je uitgebreid op te maken voor het werk? Wat zijn jullie naturelle ooglooks? Ik hoor het graag in de comments ;)

Cheers!

Volg ons ook op Bloglovin, Facebook en Instagram!

Geef een reactie

