40 Beauty Questions TAG

Ik zocht een TAG voor deze week en het is de ’40 beauty questions tag’ geworden. Enjoy!

1.Hoe vaak was je je gezicht per dag?
Tweemaal per dag, ’s ochtends en ’s avonds.

2.Wat is je huidtype?
Ik heb een gecombineerde huid. Ik heb een licht vettige T-zone (neus, kin en voorhoofd) met normale wangen. Bovendien heb ik ook een (acné-) gevoelige huid.

3.Welke facewash gebruik je dit moment?
’s Ochtends gebruik ik Effaclar van La Roche Posay. ’s Avonds neem ik mijn make-up af met Take the Day of Cleansing Balm van Clinique en reinig ik m’n huid met de Gentle Cleanser van Cetaphil. (Check mijn blogposts over mijn huidroutine ’s ochtends en ’s avonds)

4.Scrub je weleens?
Ik exfolieer mijn huid dagelijks met de Mild Clarifying Lotion van Clinique, deze bevat 0,5% salicylzuur. Ik gebruik ook wekelijks een exfoliërend masker, mijn favorieten zijn de Gentle Cream Exfoliant van Dermalogica (met lactaatzuur) of de Radiance Renewal Mask van Ren ( met lactaat en glycolzuur).
Mijn lichaam scrub ik ook wekelijks met een lichaamsscrub.

IMG_2682_ea8

5.Welke parfum gebruik je dagelijks?
‘Viva la juicy, la fleur’ van Juicy Couture is echt mijn favoriete geur.



6.Welke dagcrème gebruik je?
Redermic UV C met spf 25 van La Roche Posay gebruik ik tijdens de koudere maanden en tijdens de zomer gebruik ik Daywear spf50 van Estée Lauder.

7.Heb je sproeten?
Ja, op mijn wangen, neus en armen.

8.Gebruik je oocrème?
Ja, ik heb zeer gevoelige ogen dus moet ik een aparte crème/gel gebruiken rond mijn ogen.

9.Heb je of had je een acné-gevoelige huid?
Ik had vroeger zeer veel last van acné, gelukkig is het sinds een paar jaar enorm verbeterd. Maar ik moet nog steeds opletten met wat ik op m’n gezicht smeer. Het grotendeel van mijn huidverzorging bestaat uit geurloze  en olievrije producten.

10.Heb je ooit ProActiv gebruikt?
Neen, ik denk zelfs niet dat je dit merk in België kunt kopen.

11.Welke foundation gebruik je?
Ik heb onlangs mijn MAC Face & Body ingewisseld voor Les Beiges Healthy Glow foundation van Chanel. Ik gebruik foundation wel enkel als ik uitga omdat ik schrik heb dat ik er puistjes van zou krijgen. Bovendien vind ik het nog niet nodig dat ik elke dat foundation draag.

IMG_2681_a23

12.En welke concealer?
De Naked Skin Weightless Complete Coverage Concealer van Urban Decay. De kleur en dekking vind ik helemaal top.

13.Weet je wat je ondertoon-kleur is?
Ik heb een roze (koele) ondertoon.

14.Wat vind je van valse wimpers?
Ik vind valse wimpers echt mooi omdat ze hét verschil kunnen maken bij een mooie make-up look. Maar ik gebruik sporadisch valse wimpers moet ik bekennen.

15.Wist je dat mascara maar drie maanden houdbaar is?
Ja, maar ik hou mij daar totaal niet aan zolang het bruikbaar blijft en niet opdroogt.

16.Welk merk van mascara gebruik je?
Dat verschilt eigenlijk dagelijks. Maar mijn favoriete mascara is toch wel de Better than Sex Mascara van Too Faced. Jammer dat deze zo duur is, dus ik gebruik het zeker niet dagelijks.

17.Sephora of MAC?
Sephora. Hopelijk komt er ooit een winkel in België!

18.Heb je een MAC Pro-Card?
Neen.

19.Welke make-uptools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Ik gebruik zeer graag mijn Miracle Complexion Sponge van Real Techniques. Voor poeder en blush gebruik ik de kwasten van Real Techniques.

20.Gebruik je een basis of primer voor de ogen?
Ja, ofwel een primer ofwel concealer.

21.En voor het gezicht?
Neen, omdat de meeste primers vaak enorm veel silicone bevatten en daar krijg ik puistjes van.

22.Wat is je favoriete oogschaduw (kleur of tint)?
Ik gebruik het vaakst bruin/rozige tinten.

23.Gebruik je vloeibare eyeliner of potlood?
Potlood, ik ben echt een kluns met vloeibare eyeliner.

24.Hoe vaak prik je jezelf in de ogen met een oogpotlood?
Nooit eigenlijk.

25.Wat vind je van losse oogschaduws?
Nogal onpraktisch en vaak ook duurder.

26.Gebruik je minerale make-up?
Soms eens minerale poeder.

27.Wat is je favoriete lippenstift?
Dit is echt moeilijk! Mijn favorieten zijn Mac ‘Sweet&Sour’, Essence ‘Natural Beauty’ en Clinique Chubby Stick in ‘Curviest Caramel’. Maar morgen zou ik dan waarschijnlijk andere keuzes maken :p.

IMG_2683_59b

28.En lipgloss?
Ik gebruik nooit lipgloss, mijn haar blijft er altijd in plakken en ik verkies een matte finish.

29.Wat is je favoriete blush?
Dandelion van Benefit Cosmetic.

30.Koop je weleens make-up via eBay?
Neen.

31.Houd je van drogisterij make-up?
Tuurlijk, de laatste jaren is die make-up er enorm op vooruit gegaan ( de prijzen helaas ook wel een beetje).

32.Ga je weleens naar CCO’s (Cosmetic Company Outlets)?
Bestaat dit wel in België?

33.Heb je ooit overwogen make-up lessen te nemen?
Ja, misschien ooit wel eens.

34.Ben je klunzig bij het aanbrengen van make-up?
Dat is echt al veel verbeterd de laatste jaren. Maar ik leer nog elke dag bij uiteraard.

35.Welke make-up misser vind je verschrikkelijk?
Te veel blush of contouring.

36.Houd je van kleurrijke make-up (lippen en ogen) of van neutrale tinten?
Geef mij maar de neutrale tinten. Ik vind dat ik ook helemaal niet sta met kleurrijke make-up.

37.Welke celebrity heeft vaak mooie make-up?
Gigi Hadid!

38.Als je het huis maar met één make-up item mocht verlaten, wat zou het dan zijn?
Mascara. Dit maakt voor mij altijd een groot verschil omdat ik blonde wimpers heb, en een zwart/bruin laagje op mijn wimpers geeft mij een echt wake-upgevoel.

39.Verlaat je weleens het huis zonder make-up?
Tuurlijk! Liever mijn make-up vergeten dan mijn spf ;).

40.Wat is volgens jou de beste make-up lijn?
Too Faced vind ik een zeer mooi merk, vooral hun oogschaduwpaletten zijn prachtig!

Een gedachte over “40 Beauty Questions TAG

  1. Pingback: NYX Soft Matte Lip Cream | Review | the beauty letters

Geef een reactie

