NYX Soft Matte Lip Cream | Review


Een tijdje geleden kondigen Celine en ik aan dat er binnenkort in België een winkel van NYX komt. Ik was vooral benieuwd naar hun lipproducten. Onlangs kreeg je als klant op de onlineshop van douglas.nl maar liefs 20% korting op al hun lipproducten, waaronder ook NYX. Ik kon het niet laten en heb drie Soft Matte Lip Creams gekocht. Lees hieronder verder voor een volledig review.


Deze lip creams hebben allemaal een zeer unieke textuur. Ze zijn zijdezacht, goed dekkend en drogen helemaal mat zoals een liquid lipstick. Maar ze drogen helemaal niet uit op de lippen zoals veel matterende lipproducten.
Uit maar liefs 34 (!) kleuren heb ik er 3 gekozen: Buenos Aires, Istanbul en Milan.

v.l.n.r. Buenos Aires-Milan-Istanbul

Istanbul


Deze ‘clean pink’ lip cream is een alledaags zacht kleur. Zeer dekkend zoals je op de foto ziet. Wat ik wel een minpuntje vind is dat het toch wel een halfuur duurt tot deze lip creams helemaal mat gedroogd zijn. Deze blijft wel lang zitten.

Milan

Deze roze lip cream heeft een wat blauwe ondertoon. Deze kleur zou ik persoonlijk minder overdag dragen en meer ’s avonds. De textuur en de dekking is helemaal dezelfde als ‘Istanbul’. Love it!

Buenos Aires


Deze kleur was op de foto’s mijn favoriet omdat ik graag een koraalkleurige lippenstift draag in de zomer. Ik hoopte dat deze een dupe zou zijn voor mijn MAC Sweet and Sour en ik gelukkig lijken ze qua kleur sterk op elkaar, op vlak van textuur zijn ze helemaal anders natuurlijk.
Deze lip cream is helaas niet zo dekkend als ‘Milan’ en ‘Istanbul’ en ik heb toch wel een paar lagen moeten aanbrengen. Maar ik ben tevreden.

NYX kan je online kopen op douglas.nl  (en binnenkort ook in België). De Soft Matte Lip Creams kosten (zonder korting) €7,50.

Geef een reactie

