Geocaching – schattenjacht voor volwassenen

Geocachen in Durbuy

Als kind moest ik vaak mee gaan wandelen met mijn ouders of familie. Oh God, wat zag ik daar tegen op! Ik vond het zó saai en was waarschijnlijk de eerste die vroeg “Is’t nog ver?”, tot ergernis van mensen die mee waren. Nu ik toch al iets groter ben, vind ik wandelen niet meer zo saai en vind ik het zelfs leuk (als de zon schijnt tenminste). Wie had dat gedacht?! Allemaal dankzij Geocaching!

Geocache met cadeautjes

Geocachen is een soort schattenjacht voor volwassenen. Aan de hand van coördinaten zoek je een doosje (cache) en daarin zit een logboekje waar je je naam in kan schrijven en datum wanneer je de cache hebt gevonden. Daarna leg je het doosje netjes terug.  Je hebt dus een doel om buiten te komen, als eerste de cache vinden, haha. De doosjes verschillen in grootte, sommige zijn super klein en andere zijn een echt kistje.

Soms zit er wel meer in een doosje dan enkel een logboekje, cadeautjes, zoals je kan zien op de foto. Je mag zo’n cadeautje meenemen op voorwaarde dat je iets terug legt van dezelfde of betere waarde. Meestal vind ik van die Kinder Surprise speeltjes, niet echt iets om warm van te worden. Als je gaat geocachen stop je best eens bij de Action voor wat goodies ;).

Birdie, mijn Travel Bug

Gelukkig kunnen er ook leukere spullen in zitten, zoals een TravelBug of Geocoin. Deze kun je online volgen en zien hoeveel km die al heeft afgelegd. Sommige cachers zijn ook zo vriendelijk om een foto te nemen van de omgeving, zo zie je ook de mooie plekjes waar die is geweest. Plezant he!

Mijn favoriete geocaches zijn multi’s. Dat is een geocache waarbij je eerst verschillende plekken moet bezoeken vooraleer je de cache kunt vinden. Onderweg los je vragen of raadsels op, die geven de coördinaten van de uiteindelijke cache. Meestal zijn die caches met leukere items gevuld. Het is echt een teleurstelling als je 5 km hebt gewandeld en al wat je krijgt is een cache ter grootte van een pillendoosje…

Soms zie je in het logboek dat er iemand de cache op dezelfde dag gevonden heeft als jij. Iedereen met wandelschoenen wordt plots een potentiële geocacher, haha. Zullen zij de cache eerder vinden? Spannend… En als je zelf de cache niet vindt, dan houd je hen gewoon in de gaten… Het is dus de bedoeling om niet te laten blijken dat je aan het geocachen bent. Zowel voor de mede-geocachers als de muggles/dreuzels. Die laatste term is afgeleid van de Harry Potter series, muggles bij geocaching zijn mensen die niet weten wat geocachen is. Ze kijken vreemd naar je terwijl je de cache zoekt, voor hen lijkt het alsof je een lens of oorring kwijt bent. Subtiel zoeken is dus aangeraden. Maar heeft iemand tips & tricks hoe je zoiets doet? Mij blijft het een raadsel…

Zoals je kon lezen is dit geen beauty-gerelateerd bericht, maar Geocachen is iets wat ik leuk vind en ik wou dit graag delen met anderen. Hopelijk vond je het leuk om te lezen en ga je misschien zelf Geocachen ;) Ik hoor het graag!
Ik heb nog veel te vertellen over Geocachen, leuke verstopplekken, tips voor de groentjes, de frustraties die ik al heb gehad, enz. Je mag dus nog zulke artikels verwachten in de toekomst!

Cheers!

Volg ons ook op Bloglovin, Facebook en Instagram!

Geef een reactie

